Producenci

Koronawirus a przesyłki

0

W związku z zagrożeniem koronawirusem na dzień dzisiejszy ograniczamy możliwość opłacania za zamówienie formą "za pobraniem" tylko do paczkomatów InPost. Chodzi o ograniczenie kontaktu z kurierem czy listonoszem do minimum.

Proszę zwrócić uwagę na podanie prawidłowego nr telefonu podczas zamawiania - jest to bardzo istotne podczas zamawiania przesyłki kurierem.

Informacje od przewoźników: 

DPD Polska
W związku z nadzwyczajnymi środkami ostrożności dotyczącymi zagrożenia koronawirusem, tymczasowo zmieniły się także zasady doręczenia. Kurierzy mają prawo dostarczać przesyłki pod drzwi i bez podpisu odbiorcy pod warunkiem, że kurier nawiąże wcześniej kontakt z odbiorcą i odbiorca wyrazi zgodę na takie doręczenie. Rozwiązanie to ma zapewnić maksymalna ochronę dla adresata i kuriera podczas doręczenia.
• Niektóre procedury doręczeniowe podyktowane są jednak wymogami prawnymi i procedurami zdefiniowanymi przez klientów i te wymagają bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. W ich przypadku podejmujemy działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa obu stronom.

Poczta Polska:
Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.

Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych.  Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty

InPost

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy Państwa poinformować o naszych rekomendacjach oraz o działaniach, które podjęliśmy w InPost w ostatnich dniach. W dniu 16 marca wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:

  • Wdrożyliśmy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi.
    Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu paczki.

  • Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h
  • Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Przypominamy, że przesyłki można nadawać bezpiecznie w Paczkomacie poprzez usługę Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub przy wykorzystaniu Managera Paczek.
  • Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej. Jednocześnie ponownie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.

Dlatego w najbliższych tygodniach rekomendujemy Odbiorcom:

  • gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost i do Paczkomatu® InPost – zamawiaj do Paczkomatu® – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami
  • odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu® za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)
  • przy dostawach do domu/mieszkania zachowaj odpowiedni dystans i odbieraj przesyłki w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu. Przy odbiorze przesyłki podaj kurierowi tylko kod odbioru.
  • ponadto przy dostawach realizowanych przez kuriera, zdecyduj się na płatność przy zamówieniu lub dokonaj płatności przed przyjazdem kuriera (poprzez opcję PayByLink). Jeśli z jakiegoś powodu nie było to możliwe – opłać przesyłkę u kuriera bezgotówkowo.
  • zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów itp.

 

Komentarze do wpisu (0)

Blog wpisy
Jak zrobić maskotkę na szydełku? Poradnik dla początkujących

Szydełkowanie to czynność, której popularność nie słabnie. Wiele osób, nawet tych nieobeznanych z robótkami ręcznymi, podejmuje wyzwanie aby nauczyć się tej techniki. Mnogość włóczek i pomysłów, dostępnych w Internecie zachęca do takiej aktywności. Poradniki, uczące szydełkowania krok po kroku to natomiast doskonała pomoc dla każdego.

Co można zrobić z włóczki? Pomysły na domowe robótki

Włóczka kojarzy się z dzierganiem wełnianego szalika lub innych dodatków do odzieży zimowej. Co można zrobić z włóczki poza elementami garderoby? Pomysłów jest bardzo dużo a ogranicza je tylko wyobraźnia. Coraz częściej z włóczki robi się między innymi ozdoby do wnętrz, ale nie tylko.

Koronawirus a przesyłki

W związku z zagrożeniem koronawirusem na dzień dzisiejszy ograniczamy możliwość opłacania za zamówienie formą "za pobraniem" tylko do paczkomatów InPost. Chodzi o ograniczenie kontaktu z kurierem czy listonoszem do minimum.

Proszę zwrócić uwagę na podanie prawidłowego nr telefonu podczas zamawiania - jest to bardzo istotne podczas zamawiania przesyłki kurierem.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl