Koronawirus a przesyłki

0

W związku z zagrożeniem koronawirusem na dzień dzisiejszy ograniczamy możliwość opłacania za zamówienie formą "za pobraniem" tylko do paczkomatów InPost. Chodzi o ograniczenie kontaktu z kurierem czy listonoszem do minimum.

Proszę zwrócić uwagę na podanie prawidłowego nr telefonu podczas zamawiania - jest to bardzo istotne podczas zamawiania przesyłki kurierem.

Informacje od przewoźników: 

DPD Polska
W związku z nadzwyczajnymi środkami ostrożności dotyczącymi zagrożenia koronawirusem, tymczasowo zmieniły się także zasady doręczenia. Kurierzy mają prawo dostarczać przesyłki pod drzwi i bez podpisu odbiorcy pod warunkiem, że kurier nawiąże wcześniej kontakt z odbiorcą i odbiorca wyrazi zgodę na takie doręczenie. Rozwiązanie to ma zapewnić maksymalna ochronę dla adresata i kuriera podczas doręczenia.
• Niektóre procedury doręczeniowe podyktowane są jednak wymogami prawnymi i procedurami zdefiniowanymi przez klientów i te wymagają bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. W ich przypadku podejmujemy działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa obu stronom.

Poczta Polska:
Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.

Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych.  Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty

InPost

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, chcielibyśmy Państwa poinformować o naszych rekomendacjach oraz o działaniach, które podjęliśmy w InPost w ostatnich dniach. W dniu 16 marca wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:

  • Wdrożyliśmy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany Odbiorcy w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). W celu odbioru paczki, Odbiorca będzie proszony o podanie kodu kurierowi.
    Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu paczki.

  • Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h
  • Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Przypominamy, że przesyłki można nadawać bezpiecznie w Paczkomacie poprzez usługę Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub przy wykorzystaniu Managera Paczek.
  • Odbiorcom rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu jako dużo bezpieczniejszej, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z aplikacji mobilnej. Jednocześnie ponownie prosimy o uczulenie Państwa klientów, aby przy zamawianiu dostaw zarówno kurierskich jak i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.

Dlatego w najbliższych tygodniach rekomendujemy Odbiorcom:

  • gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost i do Paczkomatu® InPost – zamawiaj do Paczkomatu® – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami
  • odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu® za pomocą aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)
  • przy dostawach do domu/mieszkania zachowaj odpowiedni dystans i odbieraj przesyłki w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu. Przy odbiorze przesyłki podaj kurierowi tylko kod odbioru.
  • ponadto przy dostawach realizowanych przez kuriera, zdecyduj się na płatność przy zamówieniu lub dokonaj płatności przed przyjazdem kuriera (poprzez opcję PayByLink). Jeśli z jakiegoś powodu nie było to możliwe – opłać przesyłkę u kuriera bezgotówkowo.
  • zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów itp.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl